vasárnap, július 5

312.
Miután ma ismét jól kikocsikáztuk magunkat ( hazamentünk anyuékhoz),és végre sikerült gép elé ülnöm, megpróbálok válaszolni a blogbejegyzésekre.

Silerika és Jandis is kérte a kelt tészta receptjét.
Kérés kipipálva:
- 60 dkg liszt
- 5 dkg élesztő
- 2 dl tej
- 1 teáskanál cukor
- 2 evőkanál olaj
- 2 tojás sárgája (+1 tojás a kenéshez)
Ezt az egészet egyszerre összedolgozom ( ha szükséges még tejet adok hozzá).
A dagasztást mostanában a kenyérsütőre bízom, mert szebben összedolgozza mint én...
Duplájára kelesztem. Téglalap alakúra kinyújtom és ami éppen a kívánság, azzal megtöltöm.
Feltekerem, és kivajazott lisztezett tálba teszem. Ekkor gyújtom be a sütőt, így míg a sütő melegszik a tészta még kell a formában. Lassú tűzön 35 - 40 percig sütöm.(gáz sütő!)
Az ízéről pedig nyugodtan lehet Kicsikatónál érdeklődni bátran...(legalábbis remélem ízlett neki)

Közben míg én "kocsikáztam" Ducika Ducila és Ccsigaház is megajándékozott egy kedves díjjal.
Mivel Silerikától és Katától is már megkaptam így nem adnám tovább most sem, ha nem gond. De mindegyíkőtöknek nagyon szépen köszönöm mégegyszer.

3 megjegyzés:

Silerika írta...

Köszönöm a receptet, majd kipróbálom, mert a férjem nagy kalácsrajongó

Cila Zzy írta...

Köszönöm én is a receptet! Gyorsan be is dobálom a hozzávalókat a gépbe.
(Privát: bármikor várunk nagy szeretettel, csak írj előtte nap, hogy tuttira iotthon legyünk!)

jandis írta...

Köszönöm a receptet. Beszámolok róla, ha kipróbáltam.:-)